Monday, May 16, 2011

That Moment I truly does Hate U

Dah 4 kali 10 Mei, hmm… awk suruh sy tunggu 10 Mei kenapa awak masih biarkan saya tunggu?

Dulu waktu saya tak suka awk, awk suka nak dekat2 and rapat ngan saya, awak join semua kelab dan persatuan kat sekolah yang saya join, dan awak juga suka nak lepak2 kat tempat sy main petang2, sampai sya menyampah tgk muke awak,

Bila saya macam da boleh nak berkawan ngan awak, saya baru dapat tahu yang awak sebenarnya tak minat semua yang sy minat, tp kenapa awk masih nak ikut saya? Pastu awak jawab awak cume nak saya berada sentiasa depan mata awak, awk menakutkan saya ketika tu

Bila saya da mula rapat dengan awak, sy terkejut yang awk minat music mcm yg saya minat, awak nyanyi lagu With You Linkin park, awak juga sgt pandai main Violin dan Recorder, jadi saya ajar diri saya gitar,

Bila saya pindah sekolah asrama, awk tak keruan, awk asik kwn ngan adik sy je n byk tye sal saya, awk keracunan kek y gawk eksperimentkan untuk bday saya dan sy cakap padan muke over the fon,

Bila da abis spm, awk jumpe sy dan tye, apa nilai awk pade sy, sy jujur dan ckp awklah segalanya, awak senyum dan tye saya sebagai ape? Dan saya jawab sebagai segalanya, dan awak bagitau saya untuk tunggu 10 Mei, saya tanya kenapa, dan awak jawab, hari yang istimewa bagi awk jdkannya istimewa untuk kita berdua

Bila awak pergi, saya bingung, jd sy tunggu lagi 10 mei, thun pertama hampa, tahu kedua, masih Hampa, ramai orang tye kenapa saya tak melawat awk, tp dorg tak tahu apa dlm hati saya, tahun ketiga, 10 Mei, saya masih lagi Hampa, saya cuba lupakan awk,tp takleh, kwn sy penah ckp, pe perasaan ko kalu ko berada kat tempat die tp die tak penah dtg melawat ko, sy rse ape yg die ckp tu betul,

Tahun 2010, 24hb 11, saya pergi kekampung awk, saya tanya org kampong mne rumah awk dan seorang budak perempuan tunjukkan sy trus kerumah awak dan sampai je die trus tye, awk ni Rico eh? Sy tak jawab pun tp sy senyum je, smpi je kat umah, nenek awk sambut, mmg nenek awk kenal sy, jd die tye kenapa lama tak dtg? Saya senyum je la, nenek awk tunjukkan bilik awk sy terpandang gambar yang kat dinding papan tu tetiba je sy menangis, kenapa awk simpan gambar sy tido dlm kelas tu? And ade beberapa gambar yg ditangkap curi oleh kwn2 awk yang awk upah tu pasal sy tahu mmg sy tak suke bergambar,

Bila saya pergi melawat awk, sy lega dan sy bersyukur sebab tempat yg dorg sediakan untuk awak mmg cantik dan indah, lama jugak la sya membebel2 kat sebelah awk dan sy tahu awk dengar, sy jugak tinggalkan katak dan burng kertas untuk awk simpan kalau awk rindukan sy sebab mmg hari2 sy rindukan awk, dan ya, saya sygkan awk

Satu hari nanti, sy akan bersama awk balik, jd buat masa sekarang awk tunggu je k? skang sy phm, bukan sy yg menunggu tp awak, dan sy akan selalu doakan awk,

1 comment: