Sunday, May 13, 2012

5th Gunpla Freedom Gundam HG 1/144 ~

how many of u out there that gets a Gundam From your Girlfriend? well im the lucky one coz my Nadnod does understand that i like gundam building so much , so she bought me one of these on my birthday, without my knowing, :) Love u Mucuk,
sebenarnya its quite long dah aku nak model ni coz this is something yg aku tak mampu nak beli mse sekolah2 dulu, :)

n die ade plate A-E, serta ade PVC untuk Sendi, Sticker n Decals

Tanpa membuang masa aku terus memulakan kerja seni aku,

scale 1/144 ni mmg mencabar nak buat sebab die kecik, n nak tampal sticker pun susah dgn jari aku yg gemok2 ni,


aku sgt takut terpatahkan tanduk die yg ultra kecik ni,,

En Kamal Engineer Software pun datang mengacau aku sampai aku ugut nak potong jari die ngan cutter oren tu,,

Kepak die n body dah siap, aku semakin teruja nampaknya,

n bahagian atas badan da siap , tinggal nak memperkemaskan je,

kaki dah siap, kui2, aku terlupe nak pasang tapak kasut die jd aku gelak sengsorang atas kecuaian aku,

dalam kepak die ade tersimpan senapang, gile babas Cool!

dan kat pinggang pun ade senapang boleh lipat, Balaena Phase Cannon, meleleh2 dah air liur aku, ahaha,

so lepas tampal sticker, practically model ni dah siap, dalam 1 setengah jam aku pasang,


ni skala die kalau nak dibandingkan ngan siketot ni,



Pasang decals, takde instruction n dan aku tak thu nak letak katne, n decals tu pun ultra kecik,

So Siaplah Freedom Gundam, model kelima seumur hidup aku, jd mmg aku berpuas hati dgn hasil kerja tangan aku kali ni, Peace Adios

No comments:

Post a Comment