Thursday, April 28, 2011

DREAM

satu soalan Ayah Alang aku yg sgt menusuk kalbu pada awal tahun ,

"dulu mase kecik cita2 kau nak jd apa wan? sekarang kau jadi ape dan ape yang menghalang kau mencapai cita2 kau?"

soalan ni buat aku Jammed, aku tak dapat jawab walaupun dengan sepatah perkataan,

bila difikirkan balik, satu je jawapan dia, aku GAGAL

aku set target tapi aku tak dapat capainye lagi, aku duk GOOFING OFF dengan REPUTASI, PERASAAN, dan mcm2 bende yang mcm PALSU dan tak membawa faedah pape pada aku

jadi, selepas menampar diri aku sendiri berulang2 selama lebih 3 jam setengah.. barulah peredaran darah aku keotak jadi lagi lancar sedikit, jadi aku analyse soalan2 tu, :)

1. apa cita2 aku? = Pakar Motivasi @ Musician

2. apa yang aku jadi sekarang? = Pakar Motivasi - intraining @ Musician - syoksendiri

3. apa yang menghalang aku? = kewangan, takde kenaikan, takde pelajaran = BULLSHIT

lg sekali, betul2 n ikhlas jujur menjawab

3. apa yang menghalang aku? = diri aku sendiri yang ambil mudah, diri aku sendiri yang malas, diri aku yang suka bertangguh2, diri aku yang tak boleh bezakan mane yang perlu diselesaikan dulu dan kemudian

*tepuk dahi*

ye la, masalahnya adalah DIRI AKU SENDIRI

penyelesaian aku,

Buckle up, speed up,

as skang aku dah dipertanggungjawabkan jd Enjin pada SCA as Administrative Manager of Go-Pro and still aku hold jawatan lama as Business Development Executive

tapi ni bukan masanya untuk aku mengeluh, tapi ni masanya untuk aku buktikan pada sume org yang penting diri aku sendiri yang aku boleh capai cita2 aku sebab sememangnya Allah sayang pada aku dan aku tak lari dari Track aku langsung walaupun aku HAPRAK!

hanya berikan lebih masa untuk diri sendiri dan ketenangan hidup aku bertambah setiap hari

No comments:

Post a Comment