Sunday, August 29, 2010

Garnett VS Yuna

ok its time for game talks.. my , im so happy!

so far ive been blown by the Epic Series of Final Fantasy, out of 13, aku pilih no 9 sebagai yg terbaik,kikiki, n sebab heroin die comel,

Tahun 2002, Aku setelkan 4 Disc of Final Fantasy iX(9) on PSone, aku terculture shock kejap, 1st time aku men game yg full 3d Environment, Active System Turn Based dan byk Plot Cerita, and yg buat aku terjebak smpi aku terkilan aku takleh nak selamatkan GArnet(main Heroin) dr kekejaman dunia terhadapnye

Garnett Til Elaxandros the Xiii

ok lets see, kenapa Game ini terbaik?

1. ade skill Auto-Regen dan Auto-haste = dgn kate lain, sentiasa regen HP kalu tak Full (Cool Gila)
2. Sumonning Eidolon yg power2, my FAv = Odin= Death to All ^_^
3. Jalan cerita yg agak best, 4 disc wei wa ckp lu!
4. byk trick yg best = Hunting lvl 60 grand dragon kat Gizamaluke Grotto sedangkan Party hanya Lvl 11 (best! Up level Kaw2)
5. game ini yg buat aku cri kamus, n english aku improve pasal game ni,

Pasal GArnet lak, okie, hihihi, 1st love aku la ni,


Garnet Lam 3D ^-^

1st skali uniknye Garnet ni, die puteri raja negara Alexandria! tp die lasak n adventure, Waktu kumpulan Bandit (main Hero) dtg nak culik die, die volunteer untuk diculik dan nak lari ke Lindblum, hahaha, ironi, Raja Lindblum adalah Pakcik Garnet yg suruh BAndit pegi Culik die, hahaha, then Garnet kene Tangkap balik ngan evil mak die, Brahne dan extract sume eidolon dr badan Garnet untuk hancurkan negara2 lain, so basically this game is about Adventure Garnet and the gang untuk stop Queen Brahne dr takluk dunie tp akhirnye diorang dpt tahu yg Queen yg kononnye mastermind tuh cuma hamba pada entiti lain yg lagi jahat! dan entiti ini adalah Abg Main Hero, Kuja!

Game ni Boleh Customize Nama Character so aku Pakai Rico untuk Main, dan Iris untuk Garnet,
hahaha,



dan

Final FAntasy X(10)

Honestly, game ni wat aku kecewa, its too sekejap, tp credit gak la dekat beberapa function2 baru mcm Skill Spheres yg gantikan system leveling normal dan ianya sgt memudahkan sehingga aku beat last boss (Yu Yevon) dlm 2 turn je

Dlm edition ni lak ade Yuna

Yuna Braska

Yuna ni sme mcm Garnet, die summoner! yeah!! summoner sume Cun2! tp takde eidolon tp Aeons! Aeons ni agak best, bukan mcm eidolon yg effect die same mcm elemental black magic tp Aeon ni independent, n kuat gak la, hahah, my fav! Bahamut n Magus Sister! tp tu la, waktu aku abiskan Game ni, cinta aku pade Garnet nyaris2 beralih arah pade Yuna yg extremely gila babeng comel and innocent! hihi, tp tak, aku setia pade yg satu,

N mulai Arini, aku move to the next game, n heroin die still Yuna!
Final Fantasy X-2


hahahahaha! umo ku 21 n still seorg RPG gamers! hahaha




No comments:

Post a Comment