Tuesday, December 28, 2010

ARA THE DEVIL GIRL

Sesiapa yg selalu hangout dgn aku mesti akan kenal Ara, tapi dorg jugak sedia maklum yg aku ni single, siapa Ara ni sebenarnya? Ara ialah kesayangan aku yg paling aku syg sekali, lebih dr wallet aku and handphone aku,

Ara ialah anugerah dari Abah aku waktu umo aku mencecah 18 tahun, and Ara ialah sebuah Pacuan 4 roda ataupun name saintifiknya Kereta, hahaha, asal aku namekan die Ara? It’s a 1st breed Iswara Model, the 101th unit, hahaha, nice 1 eh?





1st day aku bersama Ara, aku telah menghentam sebuah tong sampah besi yg sgt besar depan umah aku, (dulu aku dok Flat, bukan umah yg skang ni) dan meninggalkan kesan calar 3 kaler kat hub tayar sebelah kiri Ara, sian die, wuuu

Kegunaan Ara pada aku ialah untuk mengangkut kwn2 dan diri aku sendiri untuk ke Kuliah, sedangkan Kelas ngan umah aku hanya 800meter je, haha, tapi ini dapat menyelamatkan kami dari lambat, and ramai yg nak berkawan ngan aku lak tetiba, tp KIRIM SALAM

Penah jugak sekali dulu, aku berkejaran manja ngan kete polis kat highway Melawati, di cucuk aku, aku laju la, aku tgk lampu and siren die tak nyala pun, last2 aku slow masuk lorong Kampong Pasir, time tu la dorg Intercept aku potong depan, aku ngan Mudz da nak marah2 sekali Ijat dgn suara tune Jamal Abdillah die tuh buat Polis tuh lepaskan kami, alasan die tahan kami,die ckp mencurigakan, aku tye kat Ijat ngan Mudz, “Ara ni mcm kete Pusher ke?” ketidakpuasan hati aku berlarutan selama 3 hari,

Kawan2 aku selalu bersembang yg kete BLM ngan Kelisa dorg tuh lg bagus n lagi baru dr Ara, aku admit tp aku wat lek je and aku ckp, “tu bukan kete korg, tu kete bank” aku dah tak payah bayar bulan2 and kalu rosak pape I on my own, kebaikannye ini, tapi keburukannya aku mmg takkan dapat Ehsan dari Abah aku kalu jadi pape, I on my own, wuuuu… sedih sket

2nd year aku dgn Ara ialah yg paling best! Aku round 1 Malaysia dgn die, aku duduk kat Taman Gaya JB, Kuala Pilah, Senawang, Masjid Tanah Melaka, Klau Lipis Pahang, Tasik Banding, and aku jugak dapat kesenangan tuk gi kemana saje yg aku nak,

Tapi dgn Keseronokan dan Kebelagakan aku tu lah yg buat Allah Balas Balik , Ara Breakdown pada 10.10.10 kat highway Kepong MRR2 mase aku nak Hantar Cik Mira Shahidan the Notorious Sepet and Bulat Golek2 balik kePuncak Perdana lepas pergi ke Pertunangan Makcikku Hesti Darwina, time ni la duit yg aku simpan lam Tabung Nenas aku yg mane aku nak wat bekal beli Kawasaki ER6-F dan Gundam, beralih ke acara peng-repair-an Ara, dan buat pertama kali dalam 3 tahun, aku berpisah ngan Ara, siyesly, aku nangis, hahaha

Tapi berkat kesabaran aku , yg mane hari2 aku terpaksa buat aku bersama ONA , aku dapat balik Ara pada 8.12, wohohh… ditemani Alip aku pulangkan ONA kat Abah and Drive Ara Balik Meru dari Bukit Beruntung, siyesly time tu aku macam org Gila Talak terpekik terlolong dalam kete sebab terlalu happy aku dapat Ara balik, Alip sabar je kat sebelah,

Hari ni, aku kene focus lagi untuk ubat kecederaan Ara yg mane masih bayk lg, mmg duit akan byk habis n ade jugak nasihat2 yg aku terima , dr aku repair Ara bek aku byr muka kete baru tp mungkin Korg tak Phm, Shes my 1st, dapat yg lain mcmmane pun die tetap dihati aku, (background music-winter sonata) hari2 yg aku harungi dgn die, susah senag, aku ngorat awek pun guna die, time ujan kitorag dok bwh jambatan gelak2 sesama(???)

Tido bersama, terlalu byk kenangan manis aku dgn die, walaupun its not much pade korg, tp die dah too much tuk aku, ARA I LOVE U,

Tapi kalu aku berjaya dpatkan Mazda RX-8, aku sendiri akan hantar Ara kat kedai Potong, and aku yg akan potong die sendiri ngan tgn aku.. YAHAHAHAHA, tu pun kalu dapat la RX-8,








Persoalannye : Siapa ONA and kenapa kalu ujan aku kene duk bwh jambatan sedangkan aku bwk kete?

No comments:

Post a Comment