Thursday, May 20, 2010

Ma dan Abah! U guys Rock! I love U!


Rozaidy Bin Kamaruddin- Abah Aku!!!!

Abah aku adalah kawan aku yg paling best, waktu aku kecik2 dulu aku takut sanagt bile abah aku marah tapi bile dah besar ni die bertukar jd Merajuk2 lak ngan Aku, besar pengorbanan Abah aku, die membesar dgn sgt tragik skali dgn membawa hanya 20sen ke sekolah, jadi Abah aku sgt bijak dalam hal berjimat cermat ni, hahaha, Abah aku ni seorang yg sgt sempoi, tp dengan syarat, korang kene start sempoi dulu ngan die, aku dgn Abah aku sgt rock, kami dah macam adik beradik, org yang pertama kali jumpe kami berdua mesti ckp kami ni adik beradik pasal Abah aku jiwanya sgt Muda, Abah aku adalah seorang bekas Mat rempit, Tukang buat air, Jaga dan Buruh Binaan dan die nyaris2 jd seorang askar, tapi die mmg best Dad in the world, die suke membahan Kami(aku, ma, kakak dan Kojeng) dan die suke buat lawak lucah dalam umah je, n last2 die mesti kene marah ngan Ma aku, perkara yg aku akan ingat sampai bila2 yg Abah aku buat ialah Dekat Teknik bentong dulu, Die hulurkan RM2 untuk perbelanjaan aku untuk 3 minggu (wth??? RM2 tuk 3 minggu???) last2 aku bertindak untuk mengustikan beliau dan Abah aku sgt percayakan aku dan aku akan balas kepercayaan die dgn kejayaan aku nanti,! Abah Best!!!



Maziyah Bt Md Sluji- Ma aku!!! yeah!!

Ma aku ialah bekas ratu cantik tahun 1986 dan die jugak tukang masak terhebat diKota Bharu time tu, Ma aku ni extremely Passive dan Dia pendengar yg setia, Ma aku cantik dan dulu time aku kecik2 towkey kedai komik yg aku selalu pegi tu ngorat Ma aku, siot en? Ma aku paling suke menjahit, bila die ade projek menjahit, aku dan bapak aku akan kebuluran, hahahaha, Ma aku jgak extremely penyayang dan sgt sensitif, kami satu family mmg susah nak ckp perkataan syg tuh sesama sendiri sebab family kami rock!!! Ma aku jugak sgt suke berkebun, abes umah kitorg da jadi mcm taman mini siap ngan pkok2 bunge, herba, yg ade gune, yg takde gune, sume lah, dan jiran2 sgt dengki dgn Taman kitorg. Ma aku ni sangat Tenang tp time die marah, die lagi dahsyat dari Abah aku, n aku sgt Syg Ma aku! aku sggup buat ape je tuk die!

Walaupun keluarga kami tak kaye, dan nampak mcm sombong jer pasal kami mmg tak pandai bergaul, Aku bersyukur sgt2 dapat mereka sebagai Ma & Abah aku! syg korang!!!

No comments:

Post a Comment