Sunday, May 30, 2010

The most Horror place ive live!!




rumah yg beralamat NO 47, Kg Dingkir Inas, JOhol , Negeri Sembilan ini byk membuatkan aku sedar tentang beberapa perkara. akau stay rumah ni 3 bulan dari Okt 2009 Hingga Jan 2010 atas sebab aku praktikal 15KM dari rumah ni,

Memula aku sampai aku agak kelakar dengan warna rumah ni yg ala2 pink ni, aku tergelak sampai Makcik yg tinggal di tanah sebelah keluar menjenguk aku, dan aku masuk tanpa memikirkan ape2, dan aku port kat bilik paling depan dan aku agak bersyukur kerana umah ni Fully furnished, hahaha

Malam tu pukul 8 aku dikunjungi lagi oleh makcik tu, dan die sedekahkan aku makan malam iaitu gulai lemak tempoyak Ikan Patin, syukur, malam tu aku makan sambil menangis pasal , lidah aku terbakar, pedass!!

sebelum tido aku tawaf rumah tu habis2san sal aku agak pelik dgn keadaan rumah tu pade waktu malam, suasana die macam suram dan sgt sunyi, smpai aku boleh dengar bunyi angin,
pastu tetiba aku dengar bunyi pasir jatuh atas bumbung umah aku, aku ingat ade budak baling so aku pon kua la tgk, aku tetibe rase seram,, dr mne pasir tuh jatuh? atas bumbung rumah aku cume langit.. *rujuk gamba* dan persekitaran sgt gelap skali takde lampu jalan or lampu2 rumah pon org tak pasang.Aku pon wat derk je la n masuk tido,

pastu aku pon mcm bese je la, gi keje , balik keje, pastu ade satu lagi malam, malam jumaat, Terbaek wa cakap luuu,, aku tgh melayan PS2 kat ruang tamu dan aku duduk mcm mengiring dgn tingkap,, tingkap tue aku tak penah bukak pasal die trus mengadap satu pokok manggis yg sgt banyak daunnye sampai leh nyorok dalam tue, tengah2 aku layan GAme aku terdengar ketukan slow je kat tingkap tu aku pun pandang kearah tingkap tue dgn tanpa perasaan sekali, dan aku ternampak mcm kain putih lalu dgn laju je kat tingkap tuh. aku pon PK, pe tue? tp aku trus sambung main game smpi kul 4 pagi,

Ade jugak satu ketika time aku tgh masak kat dapur , pintu dapur tu diketuk, dgn takde perasaan nye lagi skali aku trus bukak je pintu dapur tuh, dan ia mengadap hutan dan takde ranting or pokok2 yg leh capai pintu tu dgn kekuatan angin, aku tutup pintu dan trus masak dan makan. malam tu pun ade jugak bunyi pasir jatuh atas bumbung umah aku,

AKu pun byk dgr cite2 supernatural dari jaga site aku, pakcik yg selalu belanja aku ABC kat corner inas tuh, MAkcik seberang jalan yg sibuk soh aku antar anak dara die pegi keje tuh, and dorg ckp, belakang umah aku tu adalah port dan dorg tye aku, aku dok situ sorg ke? aku jwbla ya, dorg pun soh aku jgn layan if ternampak or terdengar pape,

minggu last aku kat situ, Makcik yg selalu bg aku makan tu bgtau yg die selalu nampak bende2 nih, dan anak dara bongsu die dgn selamba je ckp, Biasala Wan ,kampung. Malam tue, aku terjaga dr tido sal sejuk sgt, time tu la aku rse mcm ade byg 2 org lam bilik aku dan aku masih ingat diorang gelak Terkehek2. pastu aku bingkas bangun dan bunyi gelak tue ilang sedikit demi sedikit, aku tetiba jadi marah, haha

HAri last aku kat situ, aku kemaskan sume barang aku masuk lam Ara dan time aku nak tutup pagar aku pandang la umah tu dan aku nampak kelibat org dlm tu, sedangkan aku kua tadi mmg takde org lam umah tu. sampai ari ni aku still blur.

Suatu hari nanti aku akan dtg balik kat sini dan ucapkan terima kasih kat makcik sebelah yg byk bantu aku , dan semoga Allah bantu die atas jasa baik die keatas diriku yg menumpang kat situ, Amin,

So skang aku tau, whereever u are, ur never alone,

*seram aku taip cite ni

1 comment:

  1. Hahaha.... nice post..... ko duk sorang rumah? hebat-hebat

    ReplyDelete