Monday, July 12, 2010

People Is Just Too Amusing

1st of all, cliche statement, NOBODY IS PERFECT dan MKN CILI PEDAS

huhu, aku ni actually a happy go lucky person, org takkan tahu aku ade masalah if aku tak bgtau, i dont swing mood tetiba je pasal touching n suchs, tapi dr zaman sekolah smpi la skang, aku sgt pelik dgn berbagai2 gelagat manusia yg sgt menghiburkan hati aku, aku dapat nampak ni sebab selalunye aku melihat dr 3rd view yg mane selalunye aku takde kaitan ngan event tu pun,

1. Cakap je tapi tak buat
- agak byk org yang aku jumpe mcm ni, bercakap mcm professor, keluar falsampah tu falsampah ni tapi, diorag kebanyakannye mcm tin kosong, letak batu seketul kat dalam dan goncang, bunyi ade tp there was NOTHING! haha, org2 mcm ni la yg selalu stuck dalam cycle yg sme je yg mane die susah nak berubah, after a few years , die still mcm tu , so at least aku tahu perkataan Chance dan Change, tapi dlm hidup diorang, 2 perkataan ni dah diliquid dan dipadamkan oleh Ego dorg so, bottomline, tak dapat diselamatkan

2. Low Class Lying
- hahahak, ni pling best, menipu, kalu nak menipu pun tgk la sape yg ko nak tipu tuh, ko ingat aku ni adik ko? hahaha, mmg best kalu difikirkan balik, kita ditipu n know about it but saje je nak tgk sejauh mane die leh carry stupid mission die tuh . tp bile die dah dicornered, puhh, mmg best, die still nak lepaskan diri bg mcm2 alasan sampah, nonsense dan besenye die ketakutan, time ni lah selalunye kita akan nampak mental level die katne, n org2 mcm ni lam hidup aku byk, so aku terPK, kenapa? nak org respect tapi ko tak respect org, everything was a lie, hahak, tp takpe, takdenye menipu dan ditipu tuh share saham, its a 1 way street guys

3. Selfishness
- be a little bit selfish can protect u, but kalu betul2 jual ikan yg BESAR PUNYE? sorry to say la, u will be living alone for the rest of ur life unless ko berubah, org yg selfish selalunye akan ckp "i dont care what other people said" tp kalu other people yg said tuh terdiri dr famili, best fren, gf/bf , n org yg berbudi or baik ngan korg? hahak, kalu mcm tuh, gi dok lam gua, or jadi org hutan, live in a family in community, to earn respect kene la humble, humble bukannye stupid, humble but strict, kalu org yg tah pape, yg takde achievement ckp something korg risau la pulak an? sedangkan yg selalu ngan korg ni berckp sket korg dah dont care, lalalala~ APAKAH?? hahak,

4. Bermuka-muka
- aku mengaku, aku sgt pandai berlakon, sgt2 pandai hahak, n aku berlakon tuk 1 tujuan je, aku nak test, mcm mane org tu sebenarnye, aku sgt sabar n aku selalu gelak, tapi aku akan buat org tu percaya aku seorg yang panas baran, so kalu korg tul ikhlas nak kwn ngan aku, lame2 korg akan tahu, aku ni bukannye baran sgt pon, hahak, dan mana mungkin org yg baran, yg emosi tapi kwn2 die ramai n sume org senang ngan die, dan die senang berkawan smpikan ke tokey kedai makan dan bambu2nye pon dah rapat, hahak, tp ni kes aku, kes org? hahak, bermuka ngan org yg high level, bende yg ko buat tu aku dah buat lame dulu, hahak, depan ckp laen belakang ckp laen, tp atleast aku bermuka pun niat aku bkan nak sakitkan korg tp nak flexible ngan korg, hahak, depan ckp mcm ni mcm tu, bila mcm nak kantoi melenting, kalu takde , ko wat lek je la nak melenting ape, hahak, teruk betul,

5. Serkap Jarang
- tuduh mcm2 , selalunye kes ni berlandaskan jeles la kalu gf/bf tuh, kwn2 aku rmi mcm ni, so dr diorg aku belajar dan dr dorg aku experience, ye, sume manusia tak same, tp ko boleh PK dan ko leh kutip info2 yang ade k? n kalu ade masalah, cr punce masalah , confront it, kalu korg kate ade org ketiga, jumpa dorg tuh, tye tp dlm care yg best la, jgn str8 sgt coz nanti takkan jd interesting, sebab mne lah tahu kan? org ketiga tuh tak bertepuk sebelah tgn pun, so its a matter of bf/gf korg mmg ade melayan or org ketiga ni yg gila bayang, tpi kalu letrik takde takkan lampu leh nyala kan? so korg kene certain, siasat, so bila dah certain, dah pasti, serbu la kalu nak tgk bf/gf korg tuh goyang kan? hahak, so, basically, think n cari punca masalah yg sebenar sebelum korg wat keputusan,

sebenarnye byk lagi gelagat org yg best2 bg aku, tapi kalu nak tulis sume mmg penat, manusia ni mmg mcm2 perangai so up to acceptability korg lah, even panas baran punye org pun actually jujur dan ikhlas, mne lah tahu yg baik bermulut manis ni ade simpan sampah lam benak pale otak die tuh, so kalu korg rse tak berbaloi, tgglkan je dorg, rmai lagi yg org yg ok2 n sanggup terima korg seadenye, tp ni sume in my perspeactive la, (bace balik yg atas sekali tuh)

last skali
"people who doesnt learn to like me are is my enemy" dan
"ur not fooling no one but u let one see ur fooling u"

No comments:

Post a Comment