Wednesday, June 8, 2011

Amberstone yang sgt.....

Malam minggu aritu aku berada di Eaglenest, yes, resort tu adalah subsidiaries SCA jd aku kalu free leh la gi sne men2. and aku suke sgt kat situ ialah aku boleh mandi sungai sepuas2 hati aku, hehehe.

pagi sabtu bebudak PRS UNITEN datang untk camping. yess!! Awek2 U!! hehehe, datang2 je dorg da kene wat river trekking over 1 kilometer, aku lak sume org pakai tshirt Eaglenest itam to aku sorg je pakai putih, da macam P Ramlee dlm 3 abdul daa.tapi tak dinafikan yg tu wat aku stand out dan aku rse hensem

pastu dorg wat program sendiri, jd aku melangut n men obstacle je la smpi malam, da malam, dorg kene wat nightwalk n bebudak faci tu 2 org ajak aku teman dorg pegi survey jalan nightway menghala ke Amberstone, sebuah eco-resort yang terbengkalai, aku da goyang, i know that place, jgn men2,

tapi akhirnye aku pegi jugak, sarung jacket, hood kepala, then trus jalan menghala ke Amberstone, Bila gelap, mata tak nampak, telinga akan jd peka, jd aku tak dengar pape pun mlm tu pasal bru lepas ujan, sampai je kat bangunan tandas tu i swear i do saw something, jd aku berenti, bebudak dua org tu patah balik tye aku, pehal Rico? aku jwb takde pe lah, jalan2

then Amberstone ade org, maybe org tgh curi besi, then aku cue dorg, untuk patah balik, dlm perjalanan balik, takde problem,

kul 11.30 nightwalk dimulakan, kitorang guide uniten ke amberstone sekaligus, dan aku anchor kat belakang, masuk je gerbang keramat nak masuk hutan tuh, Abg sam tepuk Bahu aku, tye "sapa ni?" aku tak jawab tp pandang die balik, kali kedua die tye aku jawab tp aku wat suara garau aku jwb "Hassan" terus berubah muke Abg Sam, hahaha, pastu aku tak tahan aku gelak,, haha, kesudahannye aku ditendang oleh Abg sam.

direct dorg terus ke Amberstone, then nightwalk begins, setiap faci akan jaga checkpoint berbekalkan satu saja password, dimane peserta akan tye dan faci akan jawab,password die ialah Buah dan Chempedak, soalan dan jawapan, Abg Hady trus signal supaya faci amik port checkpoit kat jalan balik, dan die akan lepaskan 5 org at once to balik ke kem without torchlight lam hutan, bestkan?

yang tak bestnye aku kene jaga checkpoint 6, iaitu BAngunan Tandas tu, aku da goyang, haha, tp wat lek je la, Abg Sam bg aku walkie-talkie and aku jage kat situ sorang2.

Aku pakai Jaket yg ade hood, and aku tutup habis kepala, ye, aku menyeramkan kalu korg jumpe aku lam gelap ngan keadaan aku menyandar kat bgunan tu sambil tunduk ketanah

selama sejam 45 minit aku berdiri, duduk tggu dekat situ, tggu 11 group nak lalu ade beberapa peristiwa yg disturbing time interval(11-12minit) satu2 group tu lalu dpan aku,

>walkie-talkie aku berbunyi sendiri panggil name aku tp suara yg sgt aku tak kenal, yg pegang lg satu walkie talkie ialah student council uniten yg jaga gerbang, and die tak kenal name aku<

>lembaga berlari dr belakang tandas laju trun bukit menghala ke sungai<

>3 ekor kunang2 yg mengelilingi aku<

>hembusan dan bunyi nafas kat belakang aku time aku duduk kat entrance tandas<

>aku rse mcm ade lembaga atas kepala aku tp aku tak pandang atas<

>tetiba badan aku panas mcm nak bertumbuk ngan orang<

>aku nampak org kat bawah bukit usha aku, mata die bercahaya<

then aku da mule bosan, aku tggu je la smpi la abg hady balik sebab die yg terakhir sekali, sampai je kat camp, aku check walkie talkie aku.. hampagas.. channel lain dgn the other one maksudnya theres no way die yg paggil aku td,

hahaha. pengalaman mengajar





No comments:

Post a Comment